Arkisto

Koronavirustiedote

(in english)

(Päivitetty 10.9. 2021)

Kaikki palvelumme ovat avoinna.

Seuraamme aktiivisesti viranomaisten ohjeistuksia ja päivitämme tiedot mahdollisista muutoksista tähän tiedotteeseen.
Lämpimästi tervetuloa käyttämään palveluitamme!

Hyvä lomavieraamme ja asiakkaamme

  • Korona-virukseen liittyvä tilanne muuttuu koko ajan. Me Imatran Kylpylässä seuraamme tiiviisti koronavirustilanteen kehittymistä. Tiedämme, että monella voi olla kysymyksiä koronaviruksen leviämiseen liittyvän jatkuvan tilannekuvan muutosten vuoksi ja monet ovat huolissaan myös tulevista matkasuunnitelmistaan. 
  • Vaihtuva tilanne on haastava koko matkailualalle ja valitettavasti se voi vaikuttaa asiakkaana myös sinuun. Meille turvallisuutesi on tärkeä ja seuraamme tilannetta koko ajan ja noudatamme THL:n sekä viranomaisten antamia ohjeita. Päivitämme kaikki muutokset palveluissamme tälle sivulle.

Ravintolapalvelut

AVI:n ohjeistuksen mukaan ravintolapalvelumme ovat avoinna toistaiseksi klo 22:00 saakka.


Lomavaraukset joustavilla peruutusehdoilla

  • Meille voit kaikissa olosuhteissa varata loman joustavilla varausehdoilla omassa verkkovaraamossamme. Näin voit suunnitella tulevia lomiasi turvallisin ja hyvillä mielin. Jo varattuja lomia koskevat normaalit peruutusehtomme, jotka olet saanut varauksesi yhteydessä.

  • Mikäli sairastut tai joudut karanteeniin ennen saapumista, peruutusehtomme joustavat tarvittaessa - ole yhteydessä myyntipalveluun.

    Hygienia ja siisteys korkealla tasolla

  • Imatran Kylpylässä ja Kylpylä Taikametsässä siisteys sekä hygienian ja siivouksen taso ovat jo normaalioloissa korkealla tasolla. Meillä vieraat voivat tuntea olonsa turvalliseksi. Jos epäilisimme koronavirusta kylpylässämme, on henkilökunnallamme selkeät ja tarkat toimintaohjeet tilanteen varalle.
  • Emme osta siivousta palveluntarjoajilta vaan siivoushenkilökunta on Imatran Kylpylän omaa henkilökuntaa. Näin voimme myös muuttuvassa tilanteessa reagoida välittömästi.

Olemme muun muassa

  • Lisänneet ja tehostaneet siivousta ja desifiointia entisestään
  • Asiakkaille on tarjolla kaikissa palvelupisteissämme käsidesiä
  • Ravintoloissa pintoja desinfioidaan useasti ja ottimia vaihdetaan useita kertoja päivän aikana
  • Ravintoloiden pöytäjärjestelyissä on huomioitu suositusten mukaiset turvavälit
  • Annamme myös turvallisuus- ja toimintaohjeita asiakkaillemme
  • Kylpylä Taikametsän pukuhuoneista joka toinen pukukaappi on poistettu käytöstä

 

Mitä sinä voit tehdä?

  • Myös sinä itse voit tehdä oman ja meidän kaikkien turvallisuuden eteen yksinkertaisia asioita. 
  • Pese huolellisesti käsiäsi saippualla ja vedellä tai käytä käsidesiä
  • Vältä tarpeetonta käsikontaktia
  • Älä turhaan koskettele silmiä, suuta ja nenääsi
  • Kylpylän puolella peseydy huolellisesti ohjeidemme mukaan ennen allasosastolle menemistä
  • Kun aivastat tai yskit, käytä suusi edessä nenäliinaa tai laita hihasi eteen, jos nenäliinaa ei ole (näin suojaat paitsi itseäsi, myös muita matkustajia ja henkilökuntaamme)
  • Suosittelemme maskin käyttöä

Maahantulo-ohjeet

Suomen maahantulo-ohjeiden ja THL:n suosituksen mukaisesti Imatran lähialueen (Venäjän) kiinteistönomistajat voivat nyt saapua omistamaansa kiinteistöön.
Tarkista Rajavartiolaitoksen sivulta (https://raja.fi/rajaliikenne-ohjeet-korona), saatko matkustaa Suomeen.

Imatran Kylpylä edellyttää näiltä henkilöiltä koronaviruksen rokotetodistusta, negatiivista testitodistusta tai todistusta sairastetusta, mutta nyt jo oireettomasta koronavirusinfektiosta. Ei koske 2005 tai myöhemmin syntyneitä.

Rajamuodollisuuksien jälkeen, Imatran Kylpylään saavuttaessa kiinteistön omistajat voivat liikkua Kylpylässä normaalisti, kun kaikilla on esittää jokin seuraavista:

1-Todistus negatiivisesta koronavirustestistä
Hyväksymme ainoastaan luotetun terveystoimijan kirjoittaman todistuksen negatiivisesta koronavirustestistä

2-Lääkärintodistus viimeisen 6 kuukauden sisällä sairastetusta, nyt jo oireettomasta koronavirusinfektiosta.
Hyväksymme luotetun terveystoimijan kirjoittaman todistuksen, mikäli olet jo sairastanut koronaviruksen.

3-Todistus kahdesta koronarokotuksesta
Hyväksymme luotetun terveystoimijan kirjoittaman todistuksen

Kielivaatimukset
Esitä edellä mainitut todistukset englanninkielisenä.

Mikäli olette ylittäneet rajan ilman em. todistuksia ja saaneet maahantulon yhteydessä ohjeen terveystarkastukseen menosta ja 72 tunnin karanteenista, on noudatettava seuraavaa ohjeistusta:

-Vain yksi seurueesta voi noutaa omistamansa kiinteistön avaimen hotellin vastaanotosta
-Kylpylästä on poistuttava välittömästi avaimen noudon jälkeen
-Sen jälkeen Kylpylän tiloihin voi tulla vain kun olette saaneet negatiivisen testituloksen
-Kylpylän henkilökunta ei tule suorittamaan mitään palvelutehtäviä kiinteistöön ennen negatiivista testitulosta

Kaikkien tulee noudattaa seuraavia sääntöjä:
-Kasvomaskin tai visiirin käyttö
-Hygieniaohjeitten noudattaminen (käsien pesu, yskintä ym)
-Käsidesin käyttö
-Turvavälin pitäminen muihin ihmisiin

***

Liikuntapalveluissa pyydämme huomioimaan seuraavat asiat:
 

  • Käytäthän maskia yleisissä tiloissa, pukuhuoneessa.
    Maskia olisi hyvä pitää ryhmäliikuntasaleissa niin kauan kunnes tunti alkaa ja pukea maski kun treeni loppuu ja välineitä laitetaan pois ja saleista siirrytään ulos.
  • Suosi omaa jumppamattoa
  • Suosittelemme myös hanskojen käyttöä joillain tunneilla (Kuntosalilla, kuntosali-circuitissa ja muissa kiertoharjoitteluissa)
  • Tunnit voivat päättyä noin 10 minuuttia normaalia aiemmin, jotta osallistujat voivat tehdä tarvittavat puhdistustoimenpiteet ohjaajan johdolla ennen seuraavan tunnin alkua. Näin voimme paremmin välttää ruuhkia tuntien välissä.
  • Saavu tunnille noin 3-15 min ennen tunnin alkua
  • Pesethän kätesi ennen ja jälkeen salille tulon
  • Käytä käsidesiä, jos käsien pesu ei ole mahdollista
  • Desinfioi laitteet ja välineet huolellisesti desinfiointisumutteilla ja paperipyyhkeillä
  • Pidä vähintään 2 metrin turvaväli muihin asiakkaisiin ja vältä kaikkea lähikontaktia
  • Pitäydythän tällä hetkellä viettämästä ylimääräistä aikaa salilla ja kannathan vastuusi hygieniaohjeiden noudattamisessa
  • Suosittelemme välttämään pukuhuoneiden ja suihkujen käyttöä
  • Ryhmäliikuntatuntien osallistujamäärät on laskettu jo noin puoleen niin, että osallistumispaikkoja tunneille on 5-20, ryhmäliikuntasalin tila ja koko huomioiden. Tunneilla noudatetaan turvaväliä, ja tuntien lopussa on varattu aikaa käytössä olleiden välineiden puhdistamiselle.
  • Näillä toimenpiteillä toivomme, että voimme jatkaa turvallisesti treenejä ja pidetään huolta toisistamme!

Jos sinulla on kysyttävää

  • Jos sinulla on kysyttävää tulevista matkasuunnitelmistasi, suosittelemme, että käyt ensin tällä sivulla. Täältä saat aina ajankohtaisen tilannetiedon. Päivitämme siis tätä sivua tilanteen muuttuessa ja tämä on paras tietolähde matkaasi ajatellen.
  • Jos haluat olla yhteydessä asiakaspalveluumme, pyydämme, että olet 
  • Ensisijaisesti yhteydessä sähköpostitse myynti@imatrankylpyla.fi tai puhelimitse 0300 870 502 (ma-pe klo 8–18.00)
  • Verkkosivuillamme on myös on-line chat -palvelu ja sen löydät verkkosivuiltamme oikeasta alareunasta jokaiselta sivulta
  • Hotellimme vastaanotto on avoinna joka päivä 24 h, puh. 020 7100 500
  • Pyydämme välttämään lomavaraustasi koskevissa kysymyksissä ja kontaktoinnissa sosiaalisen median eli esimerkiksi Facebook-kanaviamme. Seuraamme niitäkin, mutta nopeiten saat vastauksen yllä olevista kanavista. 
  • Lisätietoja itse koronaviruksesta saat THL:n koronavirus Covid 19-sivulta.

 

Coronavirus notification

(Updated on 10 September 2021)

All our services will be provided as normally as possible within the restrictions. We actively follow the instructions of the authorities and update information on possible changes to this release.

You are warmly welcome to Imatra Spa Resort for a spa holiday!

Dear holiday guest and customer

  • The coronavirus situation is constantly changing. Imatra Spa Resort monitors the development of the situation closely. We understand that the constantly changing situation related to the spread of the coronavirus raises questions, and that many of our customers worry about their upcoming travel plans. 
  • The changing situation poses a challenge to the entire tourism sector and, unfortunately, it can also affect you as a customer. Your safety is very important to us, for which reason we are monitoring the situation constantly and will follow the instructions of the Finnish Institute for Health and Welfare (THL) and the authorities. All changes made to our services will be updated onto this page.

    Restaurants
  • From 22nd of August our Restaurants are open until 10 pm.

    Holiday reservations with flexible cancellation terms

  • You can book a holiday with us with flexible cancellation terms in all situations through our own online booking service. This enables you to plan your upcoming holiday happily and free of worry. Our standard cancellation terms that you received in connection to your booking are applied to any previously made bookings
  • If you fall ill or are quarantined before arrival, our cancellation policy will be flexible if necessary - contact the customer service.

    H
    igh standards of hygiene and cleanliness
  • At the Imatra Spa Resort and Spa Taikametsä, the standards of cleanliness, hygiene, and cleaning are always high. With us, our guests can feel safe. Our staff has also been provided with clear and precise operating instructions regarding a suspected coronavirus exposure in our premises.
  • Cleaning services are not purchased from a third party, but the cleaners are included in the Imatra Spa Resort’s own staff. This enables us to react quickly to any changes in the coronavirus situation. 

    Examples of the measures we have taken
  • The frequency and effectiveness of cleaning and disinfecting have been enhanced even more
  • Hand disinfectant is available for our customers at all service points
  • At restaurants, surfaces are disinfected frequently and the serving utensils are replaced several times during the day
  • The recommended safe distances have been observed in the table arrangements of the restaurants
  • We also provide safety and operating instructions to our customers
  • At Spa Taikametsä, every second dressing cabinet has been removed from use in the dressing rooms

What can you do?

  • You can also contribute to the safety of yourself and others through simple actions.  
  • Wash your hands carefully with soap and water or use hand disinfectant
  • Avoid unnecessary hand contact
  • Do not touch your eyes, mouth, or nose unnecessarily
  • Wash yourself carefully in the spa premises in accordance with our instructions before entering the pool area
  • Cover your mouth and nose with a tissue or a sleeve when sneezing or coughing (this protects not only yourself but other guests and our staff).

    P
    lease observe the following as regards the sports services:
  • Wear a mask in common premises and the dressing room.
  • It is recommended that a mask be used in group sport premises until the class starts and put back on when the training ends, i.e., when the equipment is put away and participants leave the premises.
  • Use your own exercise mat, where possible
  • We also recommend that gloves be used in certain classes (the gym, gym circuit, and other circuit training)
  • The classes may end roughly 10 minutes earlier than normal to give the participants time to complete the necessary cleaning measures led by the instructor before the next class starts. This helps avoid crowding between classes.
  • Arrive for the class approx. 3–15 minutes before it starts
  • Please wash your hands before and after gym training
  • Use hand infectant, if it is not possible to wash the hands
  • Disinfect the equipment carefully with disinfectant spray and paper towels
  • Maintain at least a 2-metre safe distance from other customers and avoid all close contact
  • Avoid spending any extra time at the gym and comply with the hygiene instructions
  • We recommend that the use of the dressing rooms and the showers be avoided
  • In group sport classes, the number of participants has been roughly halved and is currently 5–20 persons, depending on the facility and its size. Safe distances are followed in the classes and time has been reserved at the end of the class for cleaning the equipment that has been used.
  • We hope that these measures will enable us to continue training and to take care of each other!

Entry instructions

Following the Finnish entry instructions and recommendations, entry to Finland is permitted with certain conditions. For example, persons who own a property or secondary home in Imatra Spa Resort are allowed. Before making a reservation, please ensure that you are allowed to travel to Finland. You can see the country categories from the Finnish Border Guard’s website (https://raja.fi/en/guidelines-for-border-traffic-during-pandemic)

Property owners at Imatra Spa Villas or Chalets are required by Imatra Spa to have a coronavirus vaccination certificate, a certificate of a negative coronavirus test or a certificate of a previous coronavirus infection that is stating infection is now symptomless.

Suppose you are permitted entry to Finland according to the above requirements. In that case you must have to produce any one of the following documents at Imatra Spa Reception:

1- Certificate of a negative coronavirus test
As a certificate of a negative coronavirus (COVID-19) test result, we accept a document issued by a trusted health care practitioner

2 - Certificate of a previous coronavirus infection
We accept a certificate issued by a trusted health care practitioner for those who have already had the coronavirus.

3 - Certificate of complete series of coronavirus vaccinations
As a certificate of coronavirus vaccination, we accept a document issued by a trusted health care practitioner

Language requirements
We strongly recommend that the certificate is in English.

Suppose you are permitted entry to Finland without the above certificates and are directed to undergo a health examination and 72-hour quarantine. In that case you need to follow these rules:

-Only one person is allowed to upon check-in to receive the property key
-Immediately after check-in, leave the Imatra Spa Hotel premises
-You are then allowed to Imatra Spa Hotel indoor areas only after receiving a negative coronavirus test
-No Imatra Spa staff will enter your property for any service until you have shown a negative coronavirus test

Rules for all:
-Use a face mask
-Follow the guidelines for maintaining hygiene
-Use hand desinfectant
-Keep a safe distance from other people

If you have questions

  • If you have questions regarding your upcoming travel plans, please visit this page first, as the latest information of the coronavirus situation can be found here. The page will be updated when the situation changes and is, therefore, the best information source as regards your travel plans.
  • If you would like to be in contact with our customer service, please contact us principally by emailing myynti@imatrankylpyla.fi or by calling +358 300 870 502 (Mon–Fri 8:00–18.00).
  • Our website also includes an online chat service, which can be found at the right bottom corner of each page.
  • The reception of our hotel is open 24 h every day, tel. +358 20 7100 500.
  • Please avoid contacting us through social media, such as our Facebook page, in matters related to your holiday reservation, for example. We do follow our social media pages, but the quickest way to contact us is through the above-mentioned channels. 
  • Please visit THL’s Covid-19 website for further information about coronavirus.